למדיטציה יש אינספור יתרונות מדהימים שמשפרים באופן משמעותי את איכות החיים שלנו. מדיטציה עוזרת לנו להשקיט את המחשבות שלנו, להרגיע את הגוף ואת הנפש, להפיג מתחים ולעשות את כל זה באמצעות טכניקה פשוטה ובכל מקום וזמן ביום. למעשה, מדיטציה נחשבת "הספורט של המוח", והיא חשובה מאוד לאיכות החיים שלנו. אם החלטתם שאתם רוצים להצטרף לטרנד שסוחף את העולם, דעו שתוכלו לעשות את זה בקלות – וכדאי מאוד להתחיל עם מדיטציית בוקר.

מדיטצייה בבוקר מתחילה את היום שלכם כמו שצריך, ומשפיעה רבות על השתלשלות היום. כדאי לעשות אותה דבר ראשון בבוקר, לפני הקפה או התה ולפני ההתארגנות לעבודה או הטיול עם הכלב. איך עושים את זה? המדריך הבא יעזור לכם:

מצאו מקום שקט

צרו לכם מקום המיועד למדיטציה – כל מקום שלא כולל רעש והסחות דעת. כדאי להפוך אותו למקום נוח ומפנק, עם כריות, מוזיקת רקע ונרות, אבל בתור התחלה תוכלו להסתפק גם בסתם פינה שקטה בבית.

לבשו בגדים נוחים

בהנחה שאתם עושים את המדיטציה בבוקר, כנראה שאתם עם פיג'מה. זה מצוין. מדיטציה צריך לתרגל כשהגוף והמיינד שניהם נינוחים ונוחים, וזה אף פעם לא קורה בג'ינס צמוד.

שבו בנוחות

אפשר לשבת על כורסה, על הרצפה, על כרית, על ספה – ממש איפה שתרצו, כל עוד אתם נינוחים ויושבים זקוף. אין צורך לנסות ולתרגל כל מיני תנוחות יוגה שנראות לכם מתאימות למדיטציה – כל העניין של מדיטציה הוא להיות נינוחים ורגועים!

מתחילים – תתחילו לנשום

התחילו טיימר בטלפון שלכם לפי הזמן שיש לכם (10, 20, 30 דקות ואף יותר – כל זמן הוא מבורך!) ותתחילו לנשום. התחילו את התרגול בכ-10 נשימות עמוקות ואיטיות שירגיעו את הגוף באופן כמעט אוטומטי. לאחר מכן זה הזמן לנקות את הראש. זה אומר שבכל פעם שקופצת מחשבה לראש, יש להוציא אותה. במקום זה נסו להקשיב לגוף שלכם, לדרך בה הוא מתיישב עם הסביבה, ולהיות כמה שיותר מודעים מבלי לחשוב מחשבה אחת מודעת.

אם אתם מתקשים להתרכז ולא מצליחים להפסיק לחשוב, ראשית דעו שזה לגיטימי לתחילת התרגול. שנית, יש כל מיני שיטות שעוזרות לנו, למשל לבהות בנר דולק, להקשיב לנשימות שלנו או לחזור על מנטרה בראש.

עקביות

הדרך הכי טובה לתרגל מדיטציה היא לעשות אותה בעקביות, יום יום ובאותה שעה. ברגע שמדיטציה היא חלק מהשגרה, אתם תראו את התוצאות מהר מאוד, ותבינו כיצד היא מזינה את הנפש והופכת לחלק חשוב בשגרת היום שלכם.

אם אתם מתקשים, תוכלו להיעזר בתור התחלה באפליקציות ייעודיות. אחת האפליקציות הפופולריות בעולם היא Headspace, הכוללת הדרכות מוקלטות של תרגולי מדיטציה. לחילופין, ניתן להיעזר בסרטוני יוטיוב.

מחבר

רשום תגובה