להורים לתנוקות קטנטנים יש לא מעט אתגרים, אבל אחד הקשיים המרכזיים הוא השינה הרופפת במהלך הלילה. תנוקות שנולדו זה עתה לא ממש יודעים להבדיל בין בוקר ללילה, מה שעשוי להיות בעייתי במיוחד עבורינו… 4 הטיפים הבאים יעזרו לכם ללמד את התינוק/ת מתי זה בוקר ומתי זה לילה, מתי צריך לקום ומתי צריך לישון, וכך יסייעו להם (ולכם) להירדם בקלות בלילה!

  1. עמעום אורות (דימר) – הדימר הוא מתקן המאפשר שינוי של עוצמת התאורה של המנורה. הדימר הוא דרך מצוינת לווסת את השינה של הבייבי שלכם, ולפתח את השעון הפנימי שלו. ברגע שהשמש שוקעת, עמעמו את האורות, גם אם זה עדיין לא זמן שינה. ברגע שהגיע הזמן לקום, הדליקו את האור במלוא עוצמתו. כך התינוק יבין את מקצב היום וידע מתי זה זמן שינה ומתי זה זמן עירות. עוד גאדג'טים לתינוקות אפשר למצוא כאן!
  2. אמבטיה חמה – אמבטיה חמה יכולה לעייף את התינוק שלכם ולהכין אותו לשינה טובה ונעימה. בנוסף, זה הכל עניין של שגרה: ברגע שהתינוק מתרגל לשגרה במהלכה מיד אחרי האמבטיה מגיעה שעת השינה, הוא יתחיל להבין בעצמו שהגיעה העת לישון. אגב, אפשר להפוך את זה לספא תינוקות שלם ולהוסיף גם עיסוי קצרצר לפני השינה, שיעזור לתינוק להירגע ולהירדם בקלות.
  3. זמן מסך לפני השינה – אם הילדון כבר בגיל שהוא רואה טלוויזיה או משחק במשחקים אלקטרוניים כאלו או אחרים, אל תתנו לו לעשות זאת לפני השינה. המכשירים האלו מפריעים לשינה חלקה, ולכן עדיף לא לתת לבייבי להשתמש בהם לפחות שעה לפני השינה. אגב, זה תקף גם לבמוגרים!
  4. הימנעו מקשר עין – קשר עין הוא הדרך של תינוקות לתקשר בגיל צעיר, ולכן ברגע שאתם יוצרים עם התינוק קשר עין הוא מתייחס לזה כצורת תקשורת – מה שעשוי לגרום לאפקט עוררות הפוך. עדיף להימנע מקשר עין בזמן שאתם מרדימים את התינוק, כך שיבין בעצמו שהגיע הזמן לישון ושזה לא זמן לשיחה או תקשורת.
מחבר

רשום תגובה