אם אתם עוקבים אחרי אנשים שהצליחו בחיים, בטח שמתם לב שיש להם כמה תכונות משותפות. נכון, לכולם יש מוטיבציה להצלחה, כולם אוהבים את מה שהם עושים וכולם יודעים די הרבה בתחום שלהם. אך מעבר לתכונות האופי, כולם חולקים דבר משותף נוסף ואלו ההרגלים שסיגלו לעצמם כדי להגיע להצלחה.

אנשים מצליחים רגילים לסדר יום מובנה מאוד, והמקום הכי טוב להתחיל את היום בצורה מסודרת הוא במהלך שעות הבוקר. מחקרים גילו כי במהלך שעות הבוקר אנחנו מרוכזים יותר ומסוגלים להשיג יותר מבשאר שעות היום. שנת הלילה עוזרת לנו לפעול בצורה מיטבית בשעות אלו – ואנשים מצליחים יודעים זאת ומנצלים את הבקרים שלהם בצורה מקסימלית.

הנה 6 הרגלי בוקר מצוינים של אנשים מצליחים.

  1. "תאכל את הצפרדע"
  2. דמיון חזותי (ויזואליזציה)
  3. אימון בוקר
  4. עבודה של ממש, בלי להציץ במייל
  5. שירות לקוחות
  6. לשאול את עצמך

מארק טוויין – "תאכל את הצפרדע"

הסופר האמירקני הנודע מארק טוויין היה הרבה דברים. הוא היה עיתונאי במספר עיתונים, הוא היה סופר מצליח שכתב כמה מהספרים הנודעים ביותר בספרות האמריקנית, כמו 'הרפתקאות תום סוייר' ו'האקלברי פין'. לפני שהחל את עבודתו ככותב עבד טויין על סיפונן של ספינות משא.

משמעות הצירוף "תאכל את הצפרדע" היא שכדאי לך לעשות כדבר הראשון על הבוקר את המשימה הקשה ביותר שיש לך לאותו יום. בגלל שבשעות הבוקר אנחנו טעונים במרץ הכי גדול שיש לנו לאחר לילה של חוסר תזוזה ושל שינה מרגיעה, הגוף והמוח שלנו יהיו דרוכים לכל משימה שניתן להם ולא יתעייפו במהירות, גם אם היא קשה או תובענית. חישבו על הדבר הקשה ביותר שיש לכם לבצע באותו יום ובצעו אותו מייד על הבוקר.

טוני רובינס – דמיון חזותי

טוני רובינס הוא הנואם ומדריך הקבוצות הפופולרי ביותר בעולם בימינו. קורסים של רובינס עזרו למאות אלפי אנשים להגשים את החלום שלהם ולגלות את המוטיבציה בתוך עצמם להשיג את הדברים שהם רוצים ולהתקדם אל ההצלחה. טיפ אחד מפורסם שטוני רובינס נותן לקהל המאזינים שלו הוא להתחיל את היום בעזרת דמיון חזותי.

ויזואליזציה היא דרך לדמיין את מה שאנחנו רוצים בצורה הברורה ביותר, עם הכי הרבה פרטים שאפשר. כשאנחנו מדמיינים כיצד יראה היום שלנו כבר בבוקר נוכל לפעול כמעט באופן אוטומטי בהמשך היום כדי להגיע לתמונה שאנו רואים בעיני רוחנו. את הרעיון של ויזואליזציה אפשר לפתח ולהפוך מתרגיל לבוקר בלבד לדרך להתקדמות בחיים על ידי העלאה בדמיון של מטרות גדולות יותר ורחוקות יותר. מומלץ בכל זאת להתחיל עם עבודה בבוקר של כל יום ולהמשיך משם.

ברק אובמה – אימון בוקר

נשיא ארצות הברית ברק אובמה הוא אדם שאפשר לכנותו בקלות "מצליח". מאז נעוריו הוא הגיע להשגים גבוהים בבית הספר עד שהתקדם לראש כיתתו בלימודי עריכת דין ולבסוף עד לכהונתו כנשיא השחור הראשון של האומה.

את הבקרים שלו מתחיל הנשיא לשעבר בסדרת תרגילי כושר קלים שנועדו לעזור לו להתחיל את היום החדש. תרגילי כושר עוזרים לנקות את הראש מכל מחשבות ודאגות מיותרות ומכינות את הגוף – ואיתו את המוח – אל כל דבר שנרצה לעשות מאוחר יותר. בתור מישהו שהחזיק במשרה התובענית ביותר בעולם, נראה שיש לאובמה את הניסיון כדי שנסמוך על עצה ממנו.

דיוויד קארפ – עבודה של ממש, לא מיילים

דיוויד קארפ הוא אחד האנשים המצליחים בעולם מתחת לגיל 35. הוא יזם אינטרנט, שהקים את האתר טאמבלר והגיע להון עצמי מוערך של כ-200 מיליון דולר לפני יום הולדתו -35. איך אדם כל כך צעיר הגיע להצלחה מהירה שכזו? עבודה קשה והרגלים טובים. אחד ההרגלים הללו הוא שגרת הבוקר המפורסמת של קארפ, שאותה הוא הגדיר כ"עבודה – ולא מיילים".

מה שקארפ התכוון אליו הוא שהבוקר נועד לעבודה האמיתית שלנו – לאותן משימות שנתקעו שאנחנו יודעים שתובעות עבודה רבה יותר. בניגוד אליהן יש את העבודה הקלה יותר, או החברית שכוללת פעולות כמו שליחת מיילים, בדיקת פייסבוק ועוד. כל אותם דברים שאינם עבודה אמיתית הן הסחות דעת. יכול להיות שנשכנע את עצמנו שאנחנו עובדים כשאנחנו פורשים להציץ בפייסבוק, אך למעשה אלו גזלני זמן. "רק עוד מייל אחד", נאמר לעצמנו ולפני שנשים לב תעבור שעה מבלי שעשינו שום דבר. לפי קארפ – בבוקר לא ניגע במיילים ובמדיה החברתית עד שנסיים עם שאר המטלות שהצבנו לעצמנו.

קרייג ניומארק- שירות לקוחות

מייסד האתר האמריקני המצליח והוותיק "קרייג'סליסט" הוא אדם שמגדיר את עצמו "מנהל די גרוע". אז, איך הצליח מנהל די גרוע כהגדרתו ליצור אתר אינטרנט שמחזיק מאז 1995 ומצליח להוביל אליו מעל 30 מיליון משתמשים חדשים מדי חודש? אם תשאלו את קרייג ניומרק, התשובה היא השקעה בשירות לקוחות.

הגישה של ניומרק היא ששביעות הרצון של הלקוחות הוא הדבר החשוב ביותר לעסק שלכם. אם תשקיעו בלקוחות שלכם השאר יקרה מעצמו. ואפשר להבין מדוע הוא כה משוכנע בכך. קרייג'סליסט הוא אתר שמשרת לקוחות רבים ובו הם מוכרים וקונים דברים אחד מהשני וקובעים בינם לבין עצמם תוך התערבות מעטה מאוד מצד ההנהלה. ההשקעה הרבה של ניומרק בלקוחות היא עצה מצוינת לכל מי שרוצה לנהל עסק מצליח. נצלו את שעות הבוקר כדי לחזור ללקוחות ולהשתמש בבקשות שלהם ככלי לשיפור. בסופו של דבר, הם אלו שמקדמים את ההצלחה שלכם.

סטיב ג'ובס – לשאול את עצמך

סטיב ג'ובס כיהן כמנכ"ל האגדי של חברת אפל מאז הקמתה כחברת מוסך של חברים חובבי מחשבים ועד להפיכתה לענקית טכנולוגית שמגלגלת מאות מילאדרי דולרים בשנה. החזון של ג'ובס להביא מיחשוב נוח ויעיל להמונים הפך להיסטוריה והפך את שמו למוכר בכל העולם. אפילו אדם שנתפס כ"חושב מחוץ לקופסא" כמו ג'ובס, העניק מספר עצות להצלחה ולהרגלי בוקר חשובים, והמוכרת בהם היא לשאול את עצמך – אם היום הזה היה האחרון בחייך, האם ארצה לעשות את מה שאני עומד לעשות היום?"

השאלה הפשוטה לכאורה הזאת נועדה להמריץ אותנו לא רק להיות מצליחים יותר – אלא להיות מצליחים יותר בדרך שבה אנו חיים. לפי ההיגיון של ג'ובס, אם ניקח כל יום כחוויה אישית ומיוחדת, אנחנו נחיה את חיינו בדרך המוצלחת ביותר עבורינו. סביר להניח שנבחר בכיוון עבודה שיתאים לנו ביותר ושנקבל מרץ והשראה בכל יום לעשות את הטוב ביותר.

מחבר

רשום תגובה