עונת החורף יכולה להיות קדחתנית ועסוקה.

נראה שכל הפעולות הרגילות שעושים ביום יום לוקחות יותר זמן ומאמץ בחורף, החל בללבוש יותר שכבות ובגדים ועד להתארגן ליציאה והכנת אוכל.

יותר מזה, בחורף יש לנו שלל הסחות דעת שמונעות מאיתנו לשמור עלבריאות טובה ומרחיקות אותנו מן הדברים הבריאים שהיינו עושים בקביעות.

בכתבה זו ברנו להתמקד ב-3 תחומים לשמירה על הבריאות בחורף:

  1. טיפים לכושר ולאכילה נכונה
  2. טיפים לבטיחות בחורף
  3. טיפים לשמירה על הבריאות הנפשית והתחושה הטובה

ככל שהימים הולכים ומתקצרים ומזג האוויר נעשה קר יותר ויותר, אנחנו מרגישים קושי למצוא מוטיבציה להישאר בריאים ולשמור על כושר.

זה יכול להיות מסוכן והוביל להיחלשות של המערכת החיסונית שלנו, דבר שמוביל לסיכון גדול יותר לפתח מחלות ופציעות.

בכתבה הזאת נציג מספר דרכים בדוקות לשמירה על הבריאות ועל הכושר במהלך עונת החורף.


הבעיה הגדולה ביותר בחורף היא חוסר תשומת לב לבריאות ולהרגלי האכילה והכושר שלנו.

בניגוד לימי הקיץ והאביב הישראלי, שבהם קל למצוא את עצמנו עם זמן פנוי באור יום, בחורף הקור והחושך שולחים אותנו לעתים קרובות להעדיף חוסר תזוזה ואכילה על פני ספורט ובריאות.

לכן מומלץ לפעול בחוכמה ולתכנן מראש, כדי לפתח משמעת והרגל קבוע של אכילה ושל כושר, ששורד גם את מזג האוויר.

הנה מספר יפים לשמירה על הבריאות בחורף:

1. טיפים לכושר ולאכילה נכונה בחורף

ימי החורף מביאים איתם מאכלים פחות בריאים מבשאר השנה, והחגים תורמים לזינוק בצריכת הבצק והשמן הרגילים שלנו.

מזג אוויר סגרירי יכול לגרום לכך שמאוד לא קל להגיע לחדר כושר או להפסיק לנשנש חטיפים ומזונות מנחמים.

למרבה הפלא, דווקא פעילויות כמו כושר ואכילה של מזונות בריאים ומזינים יכולה לספק את תרופת הנגד לאותם חשקים לא בריאים.

להרגיע את החשקים לפחמימות

העונה קרה מציתה את החשקים ליותר פחמימות ולמזונות מנחמים.

אחרי שצורכים את פינוקים הטעימים האלה, רמת הסרוטונין עולה, וגורמת למוח לחשוב שאתם מאושרים יותר.

וככל שהיום מתמשך החשק שלכם לפחמיומות רק הולך וגובר.

כדי להתנגד לכך, נסו לאכול ארוחת בוקר עשירה בחלבונים כדי לשמור על רמות האנרגיה לאורך היום.

אם עד שעות אחר הצהריים אתם עדיין חושקים בפחמימות או במתוקים, שמרו תמיד חטיפים בריאים ודלי שומן בהישג יד.

לעומת זאת, אתם יכולים למצוא דרכים להעלות את רמות הסרוטונין שלכם כדי להביס את החשק לפחמימות.

צרכו אומגה 3

חומצות אומגה 3 הן סוג בריא של חומצות שמצויןת באופן טבעי בסוגי מזון רבים, כמו דגים, זרעים ואגוזים.

חומצות שומן אומגה 3 הן מקור מעולה להפחתה בכאבי מפרקים ונגד קשיות מכיוון שהם נוגד אינפלמציה טבעי.

מחקרים מצאו בנוסף שאומגה 3 מפחית רמות של דיכאון, אשר אנשים מרגישים לעתים קרובות במהלך הימים הקצרים יוצר של החורף.

אכלו יותר ירקות ירוקים וכתומים

חשוב להיצמד בחורף בעיקר לירקות ולפירות שצבעם ירוק וכתום כדי להבטיח שאתם מקבלים מספיק חומרים מזינים, סוכרים ושומנים בריאים.

תרד, עלי קייל, עלי סלק, דלעת, גזרים ותפוזים כולם מצרכים נפלאים וטעימוים לתקופת החורף.

יש המון מתכונים שאפשר ליישם עם המרכיבים האלו ולשלב אותם בדיאטה הרגילה שלכם.

2. טיפים לבטיחות בחורף

מחקרים הראו שבחורף מתרחשות יותר פציעות שניתן למנוע ואתן מבכל עונה אחרת.

מכיוון שאנחנו מבלים זמן רב יותר בפנים מאשר בחוץ

החורך מגדיל את הסיכוי לתאונות שמתרחשות בבית, כמו שריפות ונפילות.

חשוב לשמור על משנה זהירות ועל הבטיחות האישית בחורך.

הנה מספר דרכים בטוחות לעשות זאת.

בדקו את הרכב שלכם

הבטחו שהרכב שלכם נחשב בטוח מספיק בשביל תנאי החורף.

זאת אומרת בעיקר לבדוק שיש לכם צמיגים מתאימים לתנאי מזג האוויר המקומיים בסביבתכם.

באזורים רבים, בייחוד במקומות גבוהים אתם מוכרחים לנהוג בחורף עם צמיגים ייעודיים שיכולים להתגלגל בביטחון גם מעל כביש מרוצף ברד ואפילו שלג.

היו בטוחים לדעת כיצד לשלוט ברכב שלכם במקרה של החלקה על מים כדי לא לאבד שליטה בזמן אמת.

דבר נוסף שחשוב לוודא ולא רבים שמים אליו לב הוא שיהיה ברכבכם מספיק נוזל לשמשות.

עם יותר לכלוך שמצטבר בדרכים כתוצאה מהגשמים, חשוב לשמור על שמשה קדמית נקייה בשביל ראות מקסימלית וכדי להישאר בטוחים בתנאים החורפיים.

השתמשו במחממים בזהירות

אנחנו אוהבים מכשירים ששומרים עלינו חמימים ופריכים במהלך הימים החורפיים הקרים.

מומלץ לקחת צעדים מקדימים ולבחון את גלאי העשן בבית שלכם.

הסיכון הגדול הוא לשריפה או לשאיפת עשן, גורמים נפוצים לפציעות ואפילו למוות בעונת החורף.

היו בטוחים שווידאתם את התקינות של גלאי עשן בדירתכם.

תכננו נסיעה בטוחה הביתה

בתקופת החורף יכול להיות שתמצאו עצמכם באחד מהאירועים המשפחתיים והמסיבות שמתקיימות בתקופה ו, החל בחגיגות חנוכה ועד למסיבות סוף השנה ותחילת השנה האזרחית החדשה.

במקרים רבים אירועים כאלו כוללים גם שתיית אלכוהול ונהיגה בחזרה הביתה בשעות החשכה.

תמיד תכננו נסיעה בטוחה בחזרה הביתה לפני שתצאו מן הבית.

הזמינו-מראש מונית שתאסוף אתכם במקום ובשעה מתוכננים.

עודדו אחרים שנמצאים איתכם באירוע לעשות דבר דומה ולהשאיר את רכבם שם ולבחור בהגעה בעזרת מונית, או טוב יותר, חלקו אחת.

שמירה על הבריאות הנפשית בחורף

מעל ומעבר לאפשרות לפציעה ודעיכה בכושר ובהרגלי האכילה, זמן החורף פותח דלת לסכנה נוספת לבריאותנו.

הזמן הזה בזנה עלול להחריף את הדיכאון ולהוביל להידרדרות בבריאות הנפשית הכללית.

למרות שאנשים רבים חווים רמות מתונות של דיכאון או עצבות כתוצאה מכמות מוקטנת של אור שמש, יש מספר לא מבוטל של אנשים שמושפעים בצורה כרונית מן השינויים בעונה.

דיכאון עונתי נפוץ בהרבה בקרב נשים מאשר אצל גברים.

כשהבריאות המנטלית שלנו לא כפי שהיינו רוצים שתהיה, אנו הופכים אפילו יותר חשופים לחרדות ולמחלות.

חשוב יותר מתמיד בחורף לקחת את הגישה ההוליסטית לבריאות ולרווחה, לא רק בשביל הרגלי האכילה שלנו והכושר, אלא גם עבור הבריאות הנפשית והרגשית שלנו.

רחיצת ידיים תכופה

למרות שזה אולי נשמע כמו תקליט שבור, רחיצה שגרתית של הידיים לאורך היום היא חובה הכרחית לצורך שמירה על הבריאות במהלך החורף.

היא לא רק מסייעת להגן על המערכת החיסונית ומונעת מכם לפתח מחלות כמו שפעת והצטננות, אלא גם מגינה על אחרים סביבכם.

ביקור בסאונה או חדר אדים

אם אתם מרגישים עצמכם נתונים לדיכאון או לרמות גבוהות מהרגיל של חץ וחרדה במהלך או אחרי תקופת החגים, ביקור בחדר אדים יכול לעזור.

מרחץ אדים עוזר לשחרר ולהרגיע את השרירים, דבר שיכול לשכך את תחושת הלחץ.

הטמפרטורות הגבוהות עוזרות לעורר זיעה, שהיא דרך נהדרת לטהר את הגוף ואת העור מרעלים.

שתיית תה צמחים

ישנם סוגים רבים של תה צמחי שיכולים לעזור לך להישאר בריא.

תה צמחי כמו תה לימון וקמומיל יכול להקל על דיכאונות ועל חרדות באמצעות הרגעה של העצבים ושל הגוף.

נצלו את הערבים הארוכים כדי להתרווח ולהתחיל להירגע לפני השינה.

נסו להיכנס למיטה מוקדם ככל האפשר ולתת לגוף שלכם מספיק מנוחה במהלך הימים שהוא זקוק לה יותר מכל.

מחבר

רשום תגובה